Teoston tutkimus: Nais- ja miesmusiikintekijöillä täysin eri käsitys alan tasa-arvoisuudesta – musiikkiala ryhtyy toimenpiteisiin

Vastakaiku toteutti Teoston ja 10 muun musiikkialan toimijan toimeksiannosta laajan selvityksen, jolla kartoitettiin musiikkialan sukupuolisen tasa-arvon nykytilannetta ja etsittiin toimenpiteitä tilanteen parantamiseksi jatkossa. Tutkimuksen kohderyhminä olivat musiikin ammattilaiset, harrastajat, opiskelijat sekä alan vaikuttajat. Tutkimuksen mukaan 70 prosenttia naispuolisista säveltäjistä ja sanoittajista kokee musiikkialan epätasa-arvoisena, kun miesten  keskuudessa luku on vain...

Read more...

Teosto & kumppanit selvittävät syitä musiikkialan epätasaiselle sukupuolijakaumalle

Musiikkia kirjoittavista säveltäjistä, sanoittajista ja sovittajista peräti 80 prosenttia on miespuolisia. Naisten osuus musiikin tekijöistä on vuosien varrella noussut erittäin hitaasti. Nyt Teosto on käynnistänyt hankkeen, joka kartoittaa syitä sille, miksi niin harva nainen tai muunsukupuolinen päätyy tekemään musiikkia itse. https://www.teosto.fi/kysely-kartoittaa-syita-musiikkialan-epatasaiseen-sukupuolijakaumaan/

Read more...

Julkistuswebinaari: Yrityspäättäjien viestintäbarometri – mikä on viestinnän tila Suomessa?

Lähivuodet ovat olleet todellinen viestinnällinen kasvun paikka organisaatioille ja niiden johtajille. Millaisia näkemystimantteja paineessa on hioutunut? Mikä on viestinnän tila ja strateginen asema suomalaisyrityksissä? Yrityspäättäjien viestintäbarometri 2022 valaisee tilannetta! Sitä varten me viestintätoimisto Kaiun ja tutkimustoimisto Vastakaiun väki selvitimme 120 suomalaisen yrityspäättäjän ajatukset. Valtaosa vastaajistamme on yli 100 miljoonan euron...

Read more...

Lataa raportti! Yrityspäättäjien viestintäbarometri

Mikä on viestinnän tila ja strateginen asema suomalaisyrityksissä? Barometrimme valottaa keskisuurten ja suurten yritysten päättäjien näkemyksiä. Lue ja tunnista mahdollisuudet erottua! Mikä on yrityspäättäjien viestintäbarometri? Yrityspäättäjien viestintäbarometri on viestintätoimisto Kaiun tilaama ja tutkimustoimisto Vastakaiun toteuttama selvitys viestinnän tilasta ja strategisesta asemasta suomalaisyrityksissä.​ Vuonna 2022 selvitykseen vastasi 120 yrityspäättäjää, joista 70 prosenttia oli...

Read more...

Tuotetiedonhallinta Suomessa 2022: Miten asiakkaiden kasvaneet odotukset näkyvät kaupallisen tuotetiedon hallinnassa?

Canterin Patrik Palatz ja Sanna Kurvinen ja Vastakaiun toimitusjohtaja Katariina Tenhunen pureutuivat muun muassa vastuullisuusseikkojen vahvaan esiinmarssiin ja siihen, miten kohdennettua tai personoitua tuotetietoa voi käyttää kaupanteon apurina. Myös tekoäly tuotetiedonhallinnan apurina pohditutti keskustelijoita. Mitkä vinkit päätyivät lopulta ”Älä missaa näitä”-listalle? Katso tästä >>

Read more...

Tuotetiedonhallinta Suomessa 2022: Mitä kulmahuoneissa pitää tietää tuotetiedonhallinnasta?

Canterin webinaarisarjan kolmannessa osassa kuuntelimme Vastakaiun toimitusjohtaja Katariina Tenhusen analyysia PIM:n strategisesta merkityksestä suomalaisille yrityksille ja kysyimme Peikko Groupin liiketoimintajohtaja Petri Suur-Askolalta, mitä kulmahuoneen pitää tietää tuotetiedonhallinnasta. Katso webinaarin tallenne sivuillamme! Katso tästä >>

Read more...

Näkemyksellistä myyntiä etänä – Webinaari Ke 17.11 klo 9-10

Näkemyksellinen myynti etänä on voittamaton yhdistelmä lähitulevaisuudessa, mutta nykyosaaminen ei riitä kumpaankaan. Lukuisat tutkimukset osoittavat, että potentiaaliselta kumppanilta odotetaan entistä vahvempaa näkemyksellisyyttä ja kykyä yhdistää tämä näkemyksellisyys aidosti asiakkaan liiketoimintaan. Näkemyksellistä myyntiä ei kuitenkaan ymmärretä riittävästi ja etämyynnissä vakuuttaminen ja vaikuttaminen on vielä vaikeampaa. On ennustettu, että vuoteen 2025 mennessä...

Read more...