Myynti & Markkinointi 2023 -barometri kertoo alan suuntaviivoista: tutustu barometrin tuloksiin

Myynti & Markkinointi 2023 -barometri kertoo alan suuntaviivoista: tutustu barometrin tuloksiin

Tutustu Myynti & Markkinointi 2023 -barometriin, jossa kartoitettiin myynti- ja markkinointityön nykytilaa ja arvostusta. Barometrin toteuttivat Vastakaiku ja Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset (MMA). Siinä käsiteltiin myynnin ja markkinoinnin johtamista, työelämän muutosta, teknologista kehitystä ja tulevaisuuden trendejä. Kyselyyn vastasi 678 alan ammattilaista eri puolilta Suomea, ja tutkimuksen laadullisessa osassa haastateltiin 21 alalla tunnettua vaikuttajaa.

Barometrin tulokset osoittavat, että alan ammattilaiset ovat innokkaita oppimaan uutta, sillä 40 % vastaajista panostaa omaan osaamisen kehittämiseen. Kuitenkin 29 % ammattilaisten työnantajista ei tue henkilöstön kouluttamista. Lisäksi digitalisaatio ja tekoäly muuttavat alan toimintaa. 48 % vastaajista suhtautuu myönteisesti tekoälyn käyttöön, vaikka vain 11 % vastaajien organisaatioista on järjestänyt ohjausta tekoälyn käyttöön.

Tutustu tarkemmin Myynti & Markkinointi 2023 -barometrin tuloksiin:

https://www.epressi.com/media/userfiles/152335/1698818806/mma-barometri-2023-tulosraportti.pdf

Share this post